
Kommunikation, ledarskap, medarbetarskap
Kommunikation, ledarskap, medarbetarskap
Kursens innehåll
Under kursen tränar du din kompetens att agera som arbetsledare. Besöksnäringen präglas av arbete i olika projektgrupper och du behöver kunna fatta snabba beslut. Som ledare i besöksnäringen har du ett stort ansvar och högt ställda krav från medarbetare och chefer. Samtidigt följer också ett stort ansvar, nya utmaningar och högt ställda krav ifrån gäster, konkurrenter, medarbetare och chefer. Du får konkreta verktyg för personlig utveckling och professionell kommunikation, samt nätverkande som ökar förståelse för hur den studerande själv och andra människor fungerar i förändringsarbete, motstånd och problemlösning.
För att bli antagen och kunna studera på en YH-utbildning måste du ha ett svenskt personnummer/samordningsnummer och vara folkbokförd i Sverige.
Bakom kulisserna, berättelser att inspireras av

Inspiration
Karriärbyte efter 40 – tips och inspiration
Många tror att ett karriärbyte efter 40 är ”för sent”....

Nyhet
Årsresumé 2024
2024 lider mot sitt slut och vi på YH Akademin...

Inspiration
7 anledningar att läsa en YH-kurs under 2025
Vill du utvecklas i din yrkesroll under 2025? Då är...

Ytbehandlingsspecialisten: “Du får direkt ett kvitto på att du har gjort skillnad”
Att utbilda sig till ytbehandlingsspecialist är ett smart karriärval för dig som...