
Programmering i C
Programmering i C
Kursens innehåll
Kursen ger en grundläggande förståelse för programmering i C. Fokus ligger på att förstå och jämföra centrala programmeringsbegrepp i syfte att kunna arbeta med strukturerad, procedurell och modulär programmering.
Innehåll
- Datatyper i C
- Funktioner och procedurer (t.ex. organisera kod, input/output, strukturera data)
- Modulär programmering
- Minneshantering
- Felsökning och debugging
- Programvarudesign i C som fokuserar på att bryta ned ett program i mindre bitar och använda strukturer som loopar, villkorssatser och procedurer
- Datastrukturer (array, länkade listor m.m.)
För att bli antagen och kunna studera på en YH-utbildning måste du ha ett svenskt personnummer/samordningsnummer och vara folkbokförd i Sverige.
Behörighet. Det här behöver du kunna för att gå utbildningen
För att kunna söka till utbildningen behöver du uppfylla grundläggande behörighetskrav. Det innebär att du måste ha en gymnasieexamen eller motsvarande kunskaper, färdigheter och kompetenser. Vissa utbildningar kan också ha särskilda förkunskapskrav.
Vänligen notera: För att bli registrerad som studerande på en YH-utbildning hos Myndigheten för yrkeshögskolan krävs ett giltigt svenskt personnummer eller samordningsnummer. Detta för att säkerställa att vi registrerar korrekta personuppgifter hos myndigheten.
För mer information och vid frågor om person-/samordningsnummer se:
Samordningsnummer | Skatteverket eller besök deras närmaste kontor.
Bakom kulisserna, berättelser att inspireras av

Inspiration
Kreativa yrken med goda framtidsutsikter
Att arbeta inom kreativa jobb öppnar för en spännande framtid,...

Inspiration
Våra bästa tips för bra studieteknik
Att plugga på distans ger dig stor frihet, men kräver...

Inspiration
10 populära YH-utbildningar
Letar du efter en eftertraktad YH-utbildning med goda jobbchanser? Här listar...

Inspiration
Från lastbilschaufför till processoperatör – Rafats resa genom betongbranschen
Efter åtta år i transportbranschen tog Rafat Shouedi klivet ut i...

